среда, 12 сентября 2018 г.

Գրաբար

Կարդում ենք գրաբար.
Զայսու ժամանակ միաբանեալ Ալանքլեռնականօքն ամենայնիւյինքեանսարկանելով եւ զկէս Վրաց աշխարհին`մեծաւ ամբոխիւ տարածեալ ընդաշխարհս մերԺողովէ եւ Արտաշէսզիւրոց զօրացն բազմութիւնեւ լինիպատերազմ ի մէջ երկոցունց ազգացնքաջաց եւ աղեղնաւորացՍակաւ ինչտեղի տայ ազգն Ալանացեւ գնացեալանցանէ ընդ գետն մեծ Կուրեւ բանակիառ եզերբ գետոյն ի հիւսիսոյ եւ հասեալԱրտաշէս բանակի ի հարաւոյեւ գետնընդ մէջ նոցա:
Բայց քանզի զորդի Ալանաց արքայինձերբակալ արարեալ զօրացն Հայոց ածենառ Արտաշէսզխաղաղութիւն խնդրէրարքայն Ալանացտալ Արտաշիսի զի՛նչեւ խնդրեսցէեւ երդմունս եւ դաշինսասէր հաստատել մշտնջենաւորսորպէսզի մի՛ եւս մանկունք Ալանացասպատակաւ հինից ելցեն յաշխարհսՀայոցԵւ չառնուլ յանձն Արտաշիսի առի տալ զպատանինգայ քոյրպատանւոյն յափն գետոյն ի դարաւանդմեծեւ ի ձեռն թարգմանաց ձայնէ իբանակն Արտաշիսի:
  1. Կարդա այսպես. 
    երդմունս  երդմունըս
    յաշխարհս  հաշխարհըս
    յանձն  հանձն
    յափն  հափըն
    յինքեանս  հինքյանս
    միաբանեալ  միաբանյալ
    տարածեալ  տարածյալ
    գնացեալ  գնացյալ
    հասեալ  հասյալ
    արարեալ  արարյալ
    զիւրոց  զյուրոց
    բազմութիւն  բազմություն
    զխաղաղութիւն  ըզխաղաղություն
    գետոյն  գետույն
    քոյր  քույր
    պատանւոյն  պատանվույն
    տեղի տայ  տեղի տա
    ի հիւսիսոյ  ի հյուսիսո
    ի հարաւոյ  ի հարավո

    2Հետևություն արա՝ 
  • բառասկզբում ձայնավորից առաջի՞նչ է կարդացվում յ-ն

    Յ-ն ձայնավորից առաջ կարդացվում է <<հ>>
  • եա  հնչյունակապակցություննինչպես է կարդացվում

    <<եա>>ն կարդացվում է <<յա>>
  • իւ հնչյունակապակցությունն ի՞նչ էկարդացվում

    <<իւ>>ն կարդացվում է <<յու>>
  • ոյ հնչյունակապակցություննինչպես է կարդացվում

    <<ոյ>>ը կարդացվում է <<ույ>>
  • բառասկզբում բաղաձայնից առաջ զնախդիրն ինչպե՞ս ենք կարդում
  • աո ձայնավորներից հետո գրված յ-ին ինչպես ենք վերաբերվում։

    Բառասկզբում բաղաձայնից առաջ <<զ>>ն կարդում ենք <<ըզ>> , իսկ<<յ>> հնչյունը ա-ից և ո-ից հետո կարդացվում է <<ու>> 

    Համեմատիր գրաբար տեքստըաշխարհաբարի հետ.
    Այս ժամանակ ալաններըբոլորլեռնականների հետ միաբանվելով,Վրաց աշխարհի կեսն էլ իրենցկողմը ձգելովմեծ բազմությամբգալիս սփռվում են մեր աշխարհում:Արտաշեսն էլ ժողովում է իրզորքերի բազմությունըև տեղի էունենում պատերազմ երկու քաջ ևաղեղնավոր ազգերի միջև:Ալանների ազգը փոքր  ինչ հետ էնահանջում և մեծ Կուր գետնանցնելովբանակ է դնում գետիափինհյուսիսայինն կողմից.Արտաշեսն էլ գալով բանակում էգետի հարավային կողմումգետըբաժանում է երկուսին:

    Բայց որովհետև հայոց զորքերնալանների թագավորի որդունբռնում Արտաշեսի մոտ են բերում,ալանների թագավորը հաշտությունէ խնդրումխոստանալով տալԱրտաշեսինինչ որ ուզի,առաջարկում էր նաև երդումովդաշինք անելոր ալաններիերիտասարդներն այնուհետևչասպատակեն Հայոց աշխարհը:Երբ Արտաշեսը չի համաձայնումպատանուն հետ տալպատանուքույրը (Սաթենիկըգալիս է գետիափըմի բարձրավանդակ ևթարգմանների միջոցով ձայն էտալիս (խոսքն ուղղում է)Արտաշեսի բանակին:

    3. Այս բառերն ու բառաձևրը գտիր ևդուրս գրիր գրաբար հատվածից.


    ժողովում է- ժողովէլինում էտեղիէ տալիս (նահանջում է)- տեղի տայ,անցնում է- անցանէբանակում է(բանակ է դնում)-բանակի առ, գալիսէ-գայձայնում է (ձայն է տալիս)-ձայնէայս ժամանակ-զայսու ժամանակպատանու քույրը- քոյրպատանւոյնգետի ափը- յափնգետոյնԱրտաշեսի բանակը-բանակն Արտաշեսիգալով,հասնելովմիաբանվելով-միաբանեալ,բոլոր լեռնականներիհետ միաբանվելով- միաբանեալլեռնականօքն ամենայնիւ,ձերբակալելով- ձերբակալարարեալմեծ բազմությամբ-մեծաւ ամբոխիւերկու քաջ և աղեղնավորազգերի միջև- երկոցունց ազգացնքաջաց եւ աղեղնաւորացԱլաններիարքայի որդուն-զորդի Ալանացարքայիգետը նրանց միջև- գետնընդ մէջ նոցաերդումներ և դաշինք-երդմունս եւ դաշինսալաններիերիտասարդները-ալանացասպատակաւ:

    4. Գրիր այս բառերի նույնանիշները(նույն իմաստն ունեցող բառեր).

    Վրաց աշխարհՀայոց աշխարհ:

    Յաշխարհս Վրաց, յաշխարհս Հայոց

    Ի՞նչ վերաբերմունք ունի հեղինակնալանների նկատմամբ (գրիր և պատճառաբանիր):

    Ի՞նչ իմացար Արտաշեսի և Սաթենիկի մասին:

    Արտաշեսը արքա էր, որը իր զորքի հետ պատերազմում էր Ալլաների դեմ:Ալլաների նահանջումից հետո Արտաշեսը հրաժարվում է պատանուն վերադարձնել նրանց, անգամ այն դեպքում, երբ Ալլաների թագավորը խոստանում է ամեն բան անել: Հետո գետի ափ է գալիս Սաթենիկը՝ պատանու քույրը, իր եղբորը օգնելու նպատակով: 

     

Комментариев нет:

Отправить комментарий